Yenimahalle’de Tüketici Sorunları Masaya Yatırıldı

Yenimahalle Belediyesi ve Tüketici Hakları Derneği Yenimahalle Şubesi işbirliğinde düzenlenen Tüketici Okulu Projesi’nin 3’üncüsü Yenimahalle İkinci Bahar Kültür ve Dayanışma Merkezi’nde yapıldı.
Yenimahalleli Tüketiciler Haklarını Öğrendi

Proje kapsamında “Tüketici sorunları, çözümleri ve hakları” konulu eğitim semineri düzenlendi.

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, genel tüketim ve tüketici sorunlarını, Yenimahalle Şube Başkanı Ahmet Yurtseven de güncel tüketici sorunları anlattı.

Halk, temel ihtiyaçlara bile erişim hakkından yoksun

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar Türkiye’deki Evrensel Tüketici Hakları ayaklar altında diye konuştu.  Türkiye’deki ekonomik krizi, enflasyon artışını ve durumun halka yansımasını örneklerle gözler önüne seren Çakar, “Üretmeden sürekli tüketen bir toplum haline getirildik. KİT’lerin özelleştirilmesi ile samanı bile ithal eden ülkemizde, vatandaşların temel ihtiyaçlara bile erişim hakkı yoksullukla ellerinden alınıyor. TÜİK istatistiklerine göre, Eylül 2017 ile bu yılın Eylül ayı arasındaki son bir yılda gıda maddeleri, enerji mal ve hizmetleri, su, ulaşım hizmetleri ve temizlik ürünlerinin fiyat artışları, çalışan ve emekli işçilerle memurların maaş artışlarını sollamıştır. Temel gıda maddelerinin ortalama yıllık fiyat artışı yüzde 28’dir. Maaş artışları ise yüzde 14’ler oranında, yani gıda enflasyon artışı, maaş artışının 2 kat üstündedir” dedi.

Artık ayağa kalkma zamanı

Yanlış ve dışa bağlı üretim ve tüketim politikaları sebebiyle bugün Türkiye’nin bu sorunlarla boğuştuğunun altını çizen Çakar “Üretim desteklenir, özelleştirilen KİT’lerimiz yeniden devletleştirilirse dolar düşmüş ya da çıkmış hiç umurumuzda olmayacak. Çünkü dışa bağımlı olmayacağız. Artık ayağa kalkmanın zamanı geldi. Bu iş tencere, tava meselesi değil. Gidecek başka memleketimiz de yok. Gıdamıza, suyumuza, çevremize sahip çıkmak zorundayız. Zaman birlik olup sesimizi çıkarma zamanıdır. Türkiye’nin güçlü ve bağımsız bir tüketici hareketine ihtiyacı var” diye konuştu.

Telefon dolandırıcılığı uygulamalı olarak anlatıldı

Güncel tüketici sorunları hakkında önemli bilgiler veren Şube Başkanı Ahmet Yurtseven de özellikle son günlerde tüketicilerin sık sık karşılaştığı telefonla yapılan dolandırıcılık olaylarını uygulamalı olarak gözler önüne sererken, vatandaşlar telefonla nasıl dinleniyor, nasıl izleniyor ve bunlardan nasıl kurtulabilir konularını anlattı.

Share